Rectitude - ノードベースのプロシージャルピクセルアート(ドット絵)エ...

Lionel Barret氏による、ノードベースのプロシージャルピクセルアート(ドット絵)作成ツール「Rectitude」

  • 8
  • 0
  • 0
続きを読む

Auto Chamfer 2.0 - Substance Painter&Des...

Artyom Sarkisyan氏による、ハイメッシュからのベイクをせずに面取りノーマルを生成可能なSubstance Painter&Designer向けフィルター「Auto Chamfer 2.0」がリリース!

  • 17
  • 0
  • 0
続きを読む

Dilation Tool - テクスチャの空き領域を塗りつぶしてくれるツール!...

Markus Pohl氏による、テクスチャの空き領域を塗りつぶしてくれるスタンドアロンツール「Dilation Tool」

  • 21
  • 0
  • 0
続きを読む

DM 1.5 for Houdini - Houdiniで一般的なアナログモデリ...

Alexey Vanzhula氏による、Houdiniでの手動モデリング部分を大幅に機能改善してくれるアドオン新バージョン「DM 1.5」がリリースされました。

  • 3
  • 0
  • 0
続きを読む

Adobe Fresco - スタイラスやタッチデバイス向けに設計されたアドビの...

スタイラスやタッチデバイス向けに設計されたアドビの新ペイント&ドローイングアプリ、コードネーム「Project Gemini」が「Adobe Fresco(アドビ フレスコ)」という名前で今年後半にリリースされるそうです!

  • 41
  • 0
  • 0
続きを読む

MARI 2.0 is out now - プロシージャルレイヤー機能搭載!Foundryの誇る3Dペイントソフト新バージョンがリリース!

http://vimeo.com/61793424
The Foundryがアナウンス通り3DペイントソフトウェアMARIのバージョン2.0をリリース!


PR

第1回:シーン制作するための準備 キャラクター・背景編 | MotionBuilderでカットシーン制作 | AREA JAPAN


The FoundryのVimeoチャンネルからはMARI2.0の機能を使ったチュートリアル動画が多数UPされています。
http://vimeo.com/thefoundry/videos

今回注目の機能はこのプロシージャルレイヤー!
フラクタルな模様やノイズ等を簡単に追加する事が出来ます。

■新機能一覧

  • Procedural Layers – A powerful procedural engine is built into the heart of the layer stack; offering fluid, GPU accelerated real time procedural noises, patterns, projections and more. Procedural layers mean artists can easily create the look they want, seamlessly blending procedural and painted detail with the same toolkit.
  • Mask groups – In MARI 2.0, rather than a single mask per layer, each layer’s mask is a full layer stack in its own right. Artists can use blending, groups, adjustments and procedurals in their masks for a much more flexible, and non-destructive, workflow.
  • Shared layers – We don’t think artists should have to waste time keeping track of how and where they have reused layers and masks. MARI 2.0 introduces a unique layer concept, shared layers, to ensure that artists can spend more time painting. A shared layer is one that appears multiple times in the same stack, or is shared between stacks, and is automatically and instantly updated wherever it is used.
  • Streamlined layer view – With powerful grouping, tagging and filtering options, the layer view in MARI 2.0 means even highly complex stacks are easy to navigate and control.
  • Every channel is now a full, non-destructive, layer stack.
  • Shaders now use layered channels to control every aspect of the surface look including diffuse, displacement and specularity.
  • Fully updated .PSD support means MARI 2.0 works seamlessly with Adobe® Photoshop® and other paint software that reads industry standard .PSD files.
  • All the control and flexibility artists know and love from 2D painting applications is now available in full 3D, directly on the model.

15日間使えるの無料体験版もあるので是非お試しあれ!

The Foundry Mari 2.0 is out now
http://www.thefoundry.co.uk/articles/2013/03/14/491/mari-20-is-out-now/

http://www.thefoundry.co.uk/articles/2013/03/14/491/mari-20-is-out-now/

PR


関連記事

  1. Tvori - プリビズに使える!?VR上でシーン構...

    2019-06-05

  2. SculptGL - PBRプレビューに日本語UI!...

    2014-10-27

  3. VDBfusion - Houdini Engine...

    2016-04-10

  4. Mischief 1.09 リリース - 無限ズーム...

    2013-11-22

コメントをお待ちしております

日本語が含まれない投稿は無視されます。-Posts that do not include the Japanese will be ignored-(スパム対策-anti Spam-)

3D人について

3D/2D/CG関連のネタ・ツール情報をほぼ毎日紹介!掲載してほしい情報、ツール検証依頼などありましたら、メッセージボックス、ツイッターもしくはFacebookのメッセージからどうぞ!

Google Translate

おしらせ

沢山のメッセージありがとうございます!!記事掲載に関しては随時対応していきますので、何卒宜しくお願い致します。
友だち追加
follow us in feedly

 RSSリーダーで購読する

おすすめ商品Pickup