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Autodesk® Maya® Indie、Autodesk® 3ds Max® Indie | AREA JAPAN | Autodesk

Flowmap Generator - 流体の方向と速度を格納したテクスチャ「Flowmap」を作成するツール!擬似的な流体シミュレーションも表現出来るぞ!

FlowGeneratorStandalone

FlowGeneratorStandalone

Superposition Gamesによる流体の方向と速度を格納したテクスチャ「Flowmap」を作成するツール!
Flowmap Generator
このテクスチャを活用する事で、擬似的なリアルタイム流体シミュレーション表現を実現出来ます。
Unity Pro用のプラグインと、スタンドアローン動作するバージョンが用意されています。

プロモーション

カプコンイベント


http://www.youtube.com/watch?v=gEV7TxZQIsY

Unityバージョンはブラウザ上で動くDEMOも公開されています。(動作にはUnityWebPlayerプラグインが必要です。
Unity Webplayer Demo

Features:
-Control the simulation using fields placed in your scene, such as directional, vortex, and calm.
-Calculate foam accumulation based on the velocity of the fluid in the simulation.
-Dynamically updating flowmaps let your flowmap react to changes in the scene. Add and remove fluid, change the scene geometry and move fields around.
-Render heightmaps from your scene so your geometry will be used in the fluid simulation (Unity Pro only).
-Import textures as heightmaps, including support for 16bit .raw textures.
-Support for simulation fluid flowing on surface, which can also be used for other types of flowing substances such as snow and sand.
-GPU accelerated (Unity Pro only) and multithreaded simulations.

Standalone_v1

Standalone_v1

スタンドアローン版は30日使える体験版もあるみたいです!
対応OS Windows/MacOSX
是非お試しあれ!

Flowmap Generator 公式サイト

Screenshot of www.superpositiongames.com

Flowmap Generator | Unityアセットストア

Unityフォーラムスレッド

そういえば昔Flowmap Painterなるソフトが話題になってましたね。
更新は止まっている用ですが、
私は未だにこのFlowmapを開発で採用した事が無いのですが、結構良さそうですね。
UDKとかですと、自分でシェーダー組めばこんな感じの表現出来ますよね。


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