Nodes Editor coming to 3DCoat - 「3DCoat」...

Pilgwayによる3Dスカルプト・リトポロジー・ペイントソフトウェア『3DCoat』にノードエディタが追加されるそうです!

  • 2
  • 1
  • 0
続きを読む

Clayxels v0.9 - Unity用上で動作するボリューメトリックモデリ...

Unity用上で動作するボリューメトリックモデリングツールアセット『Clayxels』のv0.9がリリースされています。

  • 77
  • 13
  • 0
続きを読む

KIT±OPS 2 - Blender向け キットバッシングモデリング支援アドオ...

Chipp Walters氏による、シンプルかつ効率的にブーリアンを使ったキットバッシングモデリングを可能とするBlenderの人気アドオン「KIT±OPS」のバージョン2がリリースされました!

  • 42
  • 1
  • 0
続きを読む

DepthFieldStream-Viewer 0.12 - Unityで構築さ...

VoxelKei氏による、Unityで構築されたVR空間を立体的に記録&配信するシステムの視聴専用のツール「DepthFieldStream-Viewer」!β版がBOOTHにて公開!

  • 24
  • 2
  • 0
続きを読む

Uefy 2.0 - BlenderのRigifyリグをUnreal Engin...

Rakiz Farooq氏による、Blenderの標準リグアドオン「Rigify」をUnreal Engine 4などのゲームエンジンでの使用に適したものにするツールアドオン『Uefy 2.0』がリリースされています。

  • 67
  • 20
  • 2
続きを読む

Skyshop 104 リリース! - 地形と植物シェーダーで広大な背景も表現可能に!Unity用のリアルタイムIBLプラグイン!

Skyshop 104

Skyshop 104

ゲームアーティスト御用達のリアルタイム環境構築プレゼンツール
「Marmoset Toolbag」Unityバージョンである
Marmoset SkyshopのVer.104がリリース!
地形と植物シェーダーで広大な背景も表現可能になりました!

PR

Start@Maya〜Maya で 3DCG をはじめよう〜


104の公開と同時に実際に地形シェーダーを適用していくチュートリアル映像も公開されています。

AOMapや頂点ライトシェーダー等も搭載!

Skyshop 1.04

Skyshop 1.04

Unite2013でのSkyshopのモンタージュ映像も合わせてどうぞ

Skyshop Version History

New Features:

  • Skyshop now requires Unity 4.2+
  • New Shader #defines
    • #define MARMO_OCCLUSION
    • #define MARMO_VERTEX_COLOR
    • #define MARMO_VERTEX_AO
  • Ambient Occlusion Map
    • Diffuse IBL occlusion in red channel
    • Specular IBL occlusion in green channel
    • Uses secondary UV set (texcoord1)
    • Enabled in shaders with #define MARMO_OCCLUSION
  • Vertex Colors
    • Vertex color can modify diffuse color
    • Enabled with #define MARMO_VERTEX_COLOR
  • Vertex Occlusion
    • Vertex color can occlude image-based lighting
    • Diffuse & specular IBL can be occluded separately using R & G channels
    • Enabled with #define MARMO_VERTEX_OCCLUSION
  • Terrain Shaders
    • Simple terrain shader + IBL
    • Advanced Terrain shader
    • Per-layer specular maps & controls
    • Base normalmap (covers entire terrain)
    • Base diffuse & AO map
    • Diffuse & specular fresnel
    • Optimized distant terrain shaders
    • Usable on non-terrain meshes
  • Vegetation Shaders
    • Waving grass shader
    • Detail mesh shaders
    • Soft Occlusion tree shaders
    • Tree Creator shaders
    • Detail & grass shaders replaced automatically
  • Vertex-lit Shaders
    • Super-fast
    • Shader-Model 2.0
    • Vertex-Lit diffuse + IBL
    • Vertex-Lit diffuse + diffuse & specular IBL
    • Vertex-Lit diffuse + AO + diffuse & specular IBL
  • New Sky-dome Shader – use HDR skybox on geometry
  • Combined Diffuse & Specular Texture
    • Diffuse & specular maps sampled from same texture
    • Diffuse color in RGB, Alpha used as both specular mask & gloss
    • Enabled with #define MARMO_DIFFUSE_SPECULAR_COMBINED
    • Used by Marmoset/Vertex Lit/ and Marmoset/Mobile/…Fast IBL shaders
  • Mobile
    • Mipmap gloss support for iOS, hazaa!
    • Mipmap gloss support for Android (device must support shader_texture_lod openGL ext)
    • Added Specular Fast & Bumped Specular Fast shaders w/ extreme mobile optimizations
    • Improved Android support w/ fallbacks for mipmap gloss failure
    • Improved fast fresnel approximation on mobile
  • Lightmapping
    • Full directional lightmap support
    • Specular & gloss maps now affect dir lightmapped specular
    • Added Lightmapped Diffuse & Lightmapped Specular Multiplier sliders
    • Weights how much IBL is used on lightmapped surfaces
  • Menu Items
    • Edit -> Skyshop -> Refresh Scene Skies
      • Updates color-space on all skies in the scene
      • Applies a sky if none are active (everything is black problem)
    • Edit -> Skyshop -> Upgrade Scene Skies
      • Converts all skies in the scene to use the latest Skyshop features
      • Part of namespaced scripting fix
    • Edit -> Skyshop -> Convert Scene to Mobile/Standard
      • Goes through all materials referenced in the current scene
      • Replaces all uses of standard Marmoset shaders with Marmoset Mobile ones (or vice versa)
    • Edit -> Skyshop -> Convert Project to Mobile/Standard
      • Goes through all material assets in the entire project
      • Replaces all uses of standard Marmoset shaders with Marmoset Mobile ones (or vice versa)
    • Edit -> Terrain -> Import/Export Splatmap
      • Saves and loads PNG images as weight maps for terrain texture layers
      • Useful for working with external terrain generation tools

Bug Fixes:

  • Proper namespacing in scripts to prevent conflicts with third-party code
  • Fixed deferred, Specular IBL fresnel bug
  • Fixed Mobile Specular IBL shadow bug
  • Fixed transparency + fog bug
  • Fixed Simple Glass diffuse bug
  • Changed skybox texture coords to float3 for consoles
  • MarmosetCore now knows about MarmosetInput globals
  • Substance specular maps now work with Marmoset shaders (fixed in Substance)
  • Fixed an Android “everything is black” bug (hlsl2glsl hates _ variable prefix)
  • DIRECT_DIFFUSE & DIRECT_SPECULAR properly separated from IBL, can actually be toggled now.

Skyshop

Screenshot of www.marmoset.co

Unity Asset Store – Skyshop

Screenshot of www.assetstore.unity3d.com

PR


関連記事

  1. Substance Designer Summer 2018 - 色々捗る新機能多数搭載!プロシージャルテクスチャ作成ソフト「サブスタンスデザイナー」夏アップデートが公開!

    2018-08-03

  2. A-Frame v1.0.0 - オープンソースのVR構築Webフレームワーク!4年の開発を経て正式版がリリース!

    2019-12-17

  3. Juice FX - ピクセルアート(ドット絵)に特殊効果やアニメーションを付加出来るツールが登場!

    2019-03-08

  4. Substance Painter 2017.1 - 年表記になったAllegorithmicの3Dペイントソフト次期バージョン新機能情報&Live配信動画!

    2017-06-22

コメントをお待ちしております

COMMENT

日本語が含まれない投稿は無視されます。-Posts that do not include the Japanese will be ignored-(スパム対策-anti Spam-)

3D人について

3D/2D/CG関連のネタ・ツール情報をほぼ毎日紹介!掲載してほしい情報、ツール検証依頼などありましたら、メッセージボックス、Twitter、Facebook、LINEからご連絡お願いします!

おしらせ

現在ページ切り替え機能が上手く動作していないという報告を受けております。2020/7/10現在修正済み想定ですが、不具合が出ていたら連絡いただけると助かります。

Discordチャンネル公開

pixivFUNBOXページ公開!

LINEアカウント作りました!
友だち追加
follow us in feedly

 RSSリーダーで購読する

おすすめ商品Pickup

PR

オンライン相談

Flying Ship Studio





アーカイブ

カテゴリー

スポンサー

おすすめ記事