「アンチャーテッド」シリーズの開発でおなじみ、Naughty DogのAndrew Maximov氏によるGDC 2016 プレゼンテーション映像「 Technical Art Culture of ‘Uncharted 4’ 」
Uncharted 4’s Technical Art Culture
とりあえずなんか映像見せろや!って人は25:00のところから見るといいです。
痒いところに手が届く羨ましいツールの数々!
- Ambient Vertex Shader Animation ,Control Speed, Direction etc…
- Texture Baker
- Character Proxy (bake all shaders into 1 lowres copy)
1-2 shaders per actor on LoDs (instead of ~10) - Building Proxy
- Auto Shadow Proxy
- Auto LoDs With Shared LMap UVs
- Vertex Color Tools
- AO Blend Mode
Free global contextual blend data - Computer-Assisted Population
Populate on Selected Faces
Tweak Population Attributes
Choose any object in the scene to populate
Save and load to game or output your transforms to a file and generate objects at runtime - Update parameters at runtime through dc script
- Background Decals
いいなぁ・・
リンク
GDC Vault – Technical Art Culture of ‘Uncharted 4’
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アンチャーテッド 海賊王と最後の秘宝 | プレイステーション® オフィシャルサイト
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