過去にも何度か紹介した3Dエンジン最新版「NeoAxis 3D Engine 3.0」がリリースされています。
New Features in 3.0
- The ability to create very large landscapes with background loading of sectors. The tool to import height maps and paint layers was added. This new feature is only included in the Unlimited and Source licenses.
- Background loading of resources. Supports background loading of textures and 3D models. This new feature is only included in the Unlimited and Source licenses.
- Heightmap terrain: Support of heightmaps with 32-bit precision. Earlier, only 16-bit precision was supported.
- Exporter support for Autodesk 3ds Max 2015 and Autodesk 3ds Max 2015 Design has been added.
- Exporter support for Autodesk Maya 2015 has been added.
- Exporter for Autodesk 3ds Max and Autodesk Maya: Can detect automatically if Vertex colors should be exported.
- Now the minimal supported version of Visual Studio is 2010. Previously was 2008.
- .NET 4.0 is now the minimal supported version of .NET framework. Previously was .NET 2.0.
- Bug fix: Incorrect work of docking windows in 64-bit versions of Resource Editor and Map Editor.
- Bug fix: Memory leaks in the material class when shadows are enabled.
- Bug fix: Autodesk Maya exporter: The problem when exporting instanced geometry from the groups.
- Bug fix: Autodesk 3ds Max exporter: The error when exporting textures in non-English packages.
Ver3という割に目立った機能は見当たらない・・
ゲームエンジン、他にも色々沢山ありますが、最近はUnreal Engine 4やUnityの影に隠れてしまっている印象。頑張れ!
ライセンス形態
Free Edition — 無料の完全な開発環境、エンジンの機能のほとんどが含まれます
Professional Edition — プロの開発者用のライセンス。より多くの機能、エンジンコンポーネントのソースコードへのより大きいアクセスが可能
Unlimited Edition — エンジンのすべての機能が含まれています。エンジン部品のソースコードへの大きなアクセス。それは、エンジンのツールの完全なソースコードを含んでいる。
Source Edition — エンジンの完全なソースコードが含まれています。
ライセンス比較表
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