Project Sol Part 3 - NVIDIAによるUnreal Eng...

GDC 2019に合わせてNdiviaリアルタイムリアルトレーシングデモ映像シリーズ第3段「Project Sol Part 3」が公開された。Unreal Engine 4.22をベースに作成されたとか。

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GauGAN - お絵かき新時代が来る!NVIDIA Researchによるラフ...

NVIDIA Researchによる、敵対的生成ネットワーク (Generative adversarial networks、略称: GANs)を使った、ラフなストロークをフォトリアルなビジュアルに置き換える技術!

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The Heretic - Unity新テクノロジーデモ映像がGDC 2019に...

Unityの受賞歴のあるDemo Team、AdamとBook of the Deadの作者によるUnityのリアルタイムテクノロジーデモ「The Heretic」!GDC2019に合わせ公開!

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Volumetric Glass - ガラスと体積のある領域を手軽にお表現できる...

インディーゲームデベロッパーでグラフィックプログラマーのKrystian Komisarek氏によるガラスと体積のある領域を表現できるUE4向けマテリアルアセット!「Volumetric Glass」

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Unreal Engine Model Viewer - HTML5にも対応した...

Playground Gamesのテクニカルアーティスト Dan Upton氏による、SketchfabやMarmoset Toolbagライクなモデルビューアーを作成できるUE4プロジェクト!ArtstationとGumroadにて販売中!

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Unity 5 - 発表&予約開始!物理ベースシェーダー&革新的なオーディオ&WebGL!64bitエディター!もはや誰もが知っているゲームエンジン最新バージョン!

Unity 5

Unity 5

ゲームエンジン「Unity 5」が発表&予約開始!

PR

第1回:シーン制作するための準備 キャラクター・背景編 | MotionBuilderでカットシーン制作 | AREA JAPAN


と・・とにかく映像で確認!
Unity5機能プレビュー映像

Graphics – Lighting

  • Real-time Global Illumination

Graphics – Shading

  • Reflection Probes
  • Physically Based Shading

Graphics – UI Tools

  • Intuitive design system for 2D and 3D

Audio – Realtime Mixing and Mastering

  • Create detalied mixing graphs
  • Tweak your mix in Play mode
  • Create snapshots and blend between them

Audio – Effects

  • Insert effects anywhere in the mix
  • Create sends & returns between any group
  • Implement ducking quickly and easily

2D – Physics Effectors

  • Point Effector – Attract / Repel
  • Surface Effector – Tangential force
  • Area Effector – Directional force
  • Platform Effector – 1 way collision / zero side friction

Platforms – WebGL

  • Deploy to the web without a plug-in

Editor – Performance Boosts

  • New Multi-threaded job system
  • Timeline Profiling

Editor – Improvements

  • 64-bit Editor
  • Frame draw call debugger
  • Plug-in Inspector settings
  • Terrain Speedtree integration
  • New Asset Bundle system
  • More Physics 2D API
  • More Animator API
  • Nvidia PhysX3 upgrade
  • HDR Scene view
  • Improved LOD Groups
  • Ambient light scene render setting
  • No Performance hit on non-uniform scale meshes
  • Improved iOS plug-in support
  • New Nav Mesh Obstacle shapes
  • Compressed cubemap texture
  • Asset store speed upgrades
  • FBX importer upgrade to 2015.1
  • Windows store app joystick support
  • Thousands of pther improvments

Animation – Direct Blend Trees

  • Fully control all animation weights at runtime
  • Animation – State Machine
  • Transition between State Machines with Entry & Exit nodes
  • Add Behaviours directly to states
  • Animation – Root Motion Authoring
  • Drive any object via delta animation

Unity Cloud – Moble Advertisements

  • No third-party SDK required
  • Author ads, cross-promote & fubd partners via web portal
  • Enable interstitial content with simple API
  • All content dynamically loaded post-publish
  • Forst of many Unity Cloud services

そして日本語のサイトもちゃんとあるのでチェック!
Unity 5 公式サイト

http://japan.unity3d.com/promo/unity5/

いやぁーUnity良いよUnity!

アンリアルエンジン4も早く出てきてほしいなぁ~@w@

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