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SOPGI - Houdini上で美しいライティングを!グローバルイルミネーションレイトレーサSOP!

FXテクニカルディレクターAlessandro Nardini氏によるHoudiniのグローバルイルミネーションレイトレーサ「SOPGI」。


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第1回:シーン制作するための準備 キャラクター・背景編 | MotionBuilderでカットシーン制作 | AREA JAPAN


SOPGIは、SideFX Houdini用の光子マッピンググローバルイルミネーションを備えたBRDFシェーディングモデルの上に構築された小規模のレイトレーサで、ポイントレベルでSOPで動作します。

SOPGI Teaser 1 :: GI

綺麗…

SOPGI Teaser 2 :: Recursions

最新バージョンではポリゴン数の多いジオメトリでの問題に手が入った様です。

SOPGI :: High Poly Count geo

Get SOPGI here:
drive.google.com/file/d/0B52rQ3NKxdjzY1g2UnkxYUtXbkE/view?usp=sharing

I haven’t touched SOPGI in awhile, been very busy all around.
Anyhow, there was a problem with high poly count geometry.
The GI was failing to composite the final result
and decided to fix this and few minor things there and there, just for the fun of it!

There are also lots of new example files,
mostly for the RECURSIONS part of it and of course the scene file used in this video.

If you ever found this tool useful, now it is a little better overall ;)

Hope you enjoy!

作者Alessandro Nardini氏は何者かなぁと思って職歴を追ったらすごかった…
Alessandro Nardini | プロフィール

SOPGIはダウンロード可能です!ぜひお試しあれ!

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