mental mill 1.2 standard edition
MetaSL言語によるノードベースのリアルタイムシェーダー作成ツール
Mental millのv1.2がリリースされています!
リアルタイムシェーダー作成ツールの中ではかなり定番のツールですので、知らない人は少ないはず。
mental mill 1.2 features:
- a new workflow allows you to view multiple geometries with different shaders in one view.
- new scene element node types: camera, light, geometry
- more nodes for shader creation
- a project toolbox that shows which shaders classes you are using in your project
- a library browser where users can create their own custom shader libraries for easy sharing
- preview rendering directly inside the node in the graph view
- a new comprehensive html user guide (available under “Help > User Guide”)
Google翻訳
- 新しいワークフローは、あるビューで異なるシェーダで複数のジオメトリを表示することができます。
- 新しいシーンの要素ノードの種類:カメラ、ライト、幾何
- シェーダを作成するための複数のノード
- あなたのプロジェクトで使用しているシェーダークラスを示し、プロジェクトのツールボックス
- ユーザーが簡単に共有できる独自のカスタムシェーダライブラリを作成することができ、ライブラリブラウザ
- グラフビューでノードの内部で直接レンダリングプレビュー
- 新しい包括的なHTMLユーザーガイド( “ヘルプ>ユーザガイド”の下で利用可能)
Windows版 Linux版 MacOSX版があります。
ダウンロードは下記ページから
http://forum.nvidia-arc.com/showthread.php?12284-mental-mill-1-2-release-and-download
とりあえずWindows8でも起動できるみたい!やったね!
コメント