ポテンシャルはいかほど?!アラブ発3DCGアニメ技術のテックデモ「Hammash Anime Technology Demo 2018 」
Hammash Anime Technology Demo 2018 تطوير تقنيات انتاج أنمي و الرسوم المتحركة
This is a technical demo which demonstrates some of the technologies developed by engineer Ala’a Hammash (علاء هماش) for developing animted 2D animations in the Japanese Anime style utilizing 3D graphics and without using any painting or drawing applications like Photoshop, Clip Studio Paint, ….
Of course these technologies can be used for developing 3D animation similar to the american style and other styles. One Feature of these technologies is the big reduction of production costs and big reduction of production time. This reduction makes it possible to develop anime in Arab markets.
There are many other features which we couldn’t talk about in the video due to time limitations and we feared people will get bored.
Thank you
Ala’a Hammashこれは、エンジニアのAla’Hammash(علاءهماش)が、3Dアニメーションを使用して、アニメーション2Dアニメーションを3Dグラフィックスで、Photoshop、Clip Studio Paintなどのペイントまたは描画アプリケーションを使用せずに開発するために開発した技術のデモンストレーションです。 ….
もちろん、これらの技術は、アメリカのスタイルや他のスタイルに似た3Dアニメーションを開発するために使用できます。 これらの技術の特徴の1つは、生産コストの大幅な削減と生産時間の大幅な短縮です。 この減少は、アラブ市場でのアニメの開発を可能にします。
時間制限のためにビデオで話すことができなかった他の多くの機能があり、人々が飽きてしまう恐れがありました。
ありがとうございました
Ala’a Hammash
※Google翻訳
外部ツールなの?レンダラーなの?リアルタイムなの?
概要のみで、実際の所どこまで実用的なのか気になりますね。もっと詳細が知りたい!!
developing Anime using 3D, this is the result out of the 3D application without modifications. #3DCG #Anime #CGWjp #Dubai #الامارات #السعودية pic.twitter.com/zGZbotU5kp
— HamashAnimTech (@HamashAnimTech) October 3, 2018
developing Anime using 3D, Another sample but with animation. This result is directly from the 3D application without modifications in painting applications. #3DCG #Anime #CGWjp #Dubai #الامارات #السعودية pic.twitter.com/CSS1AKEQOh
— HamashAnimTech (@HamashAnimTech) October 3, 2018
https://twitter.com/HamashAnimTech/status/1047712148162580480
ココ最近のツールで言うと、Pencil+との違いが気になるので、質問投げてみましたよ。
Pencil+ cannot do the shading of the face, neck , body…. shading as I show in the video. It has very limited control using (normals copy) and (gradation offset) the technique I developed is completely different. I used Pencil+ for lines :)
— HamashAnimTech (@HamashAnimTech) October 4, 2018
顔や首、体の陰影は、法線コピーやグラデーションオフセットとは全然違う技術を使っているそうです。
それはとても興味深い…
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HamashAnimTech(@HamashAnimTech)さん | Twitter
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